Skip to content

Hoe kun je jouw marketingbudgetten efficiënter besteden?

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp

Langzaam aan vinden we een weg naar het ‘nieuwe normaal’. We durven voorzichtig vooruit te kijken. Versoepelingen geven ruimte om actie te ondernemen, maar welke acties geven ons op dit moment het beste resultaat?

De kans is groot dat je nog meer dan voorheen efficiënter je marketingbudget wilt inzetten.  Tegelijkertijd is het van belang om zichtbaar te zijn om jouw doelgroep te bereiken. 

We zetten een aantal handige tips voor je op een rij die je kunt toepassen om meer uit je marketingbudget te halen.

Optimaliseer je website 

Een website kan er prachtig uitzien, maar als het niet gebruiksvriendelijk is zal het weinig opleveren. Met conversie optimalisatie ga je op zoek naar verbeterpunten en kansen. Zo achterhaal je waar bezoekers vastlopen, waarom ze vastlopen en hoe je dit kunt verbeteren. 

Door inzicht te creëren in de beschikbare data kun je verbeteringen doorvoeren die ervoor zorgen dat je meer opbrengst haalt uit hetzelfde aantal websitebezoekers.. Het doel is namelijk meer leads, meer klanten en een hoger rendement met hetzelfde marketingbudget.

Punten die je aandacht kunt geven zijn:

  • Heeft je website een natuurlijke flow? Is er een logisch verloop in tekst en buttons?
  • Waar plaats je buttons en welke tekst zet je erin om bezoekers te verleiden om door te klikken? 
  • Wat voor afbeelding licht je uit? Welke emotie moet deze afbeelding overbrengen?

Conversie optimalisatie is zeer uitgebreid. Heb je liever hulp bij conversie optimalisatie? Neem gerust contact op, we helpen je graag verder!

Analyseer en optimaliseer je (betaalde) campagnes

Is jouw website klaar voor conversie? Deed je al aan Google Ads en wil je daarmee doorgaan? 

Het herstructureren van campagnes kan zorgen voor een directe besparing. Bekijk welke zoekwoorden goed converteren en welke minder. Sluit zoekwoorden uit en bepaal specifieke targetgroepen. Optimaliseer voor hogere doorklikratio’s zodat je meer conversies genereert met het advertentiebudget. Relatief zul je zo minder kosten maken!

Organisch groeien met SEO

Maak je geen gebruik van betaalde advertentiecampagnes, maar wil je wel beter gevonden worden? Zet dan in op SEO, ofwel: zoekmachine optimalisatie. 

Via verschillende technieken zorg je ervoor dat jouw website of webshop hoog in zoekmachines komt te staan. 

Punten die je zelf onder de loep kunt nemen zijn:

  • schrijf altijd relevante content voor de bezoeker en niet voor Google! 
  • gebruik relevante zoekwoorden zonder dat het irritant wordt
  • zorg voor een snelle, technisch goed gestructureerde website 

Hopelijk kun je met bovenstaande punten aan de slag! Heb je ondersteuning nodig? Neem gerust contact met ons op of kijk eens hiernaast naar de diensten die wij aanbieden. 

1 Comment


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

elf + 7 =