Skip to content

Inhouse Meet & Greet: Rosalie Klaver!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp

Leer de knappe koppen van Converseon kennen met onze inhouse meet & greet! Deze maand zitten we om de tafel met onze nieuwste online marketeer: Rosalie Klaver. 

Hi Rosalie, welkom bij Converseon! Je bent op 1 juni 2020 gestart in ons team. Vertel, wie ben je en wat is je achtergrond?

“Hoi! Ik ben dus Rosalie, kom oorspronkelijk uit Hengelo en woon in Amsterdam. Als Online marketeer beschrijf ik mijzelf als ‘Growth hacker’. Mijn marketingactiviteiten zijn een mix van techniek en creativiteit. Mijn keuzes zijn berust op data, kwalitatieve inzichten en kennis over consumentenpsychologie. Voordat ik bij Converseon kwam, ben ik een carrière begonnen in de PR. Ik ben nieuwsgierig aangelegd en wil me graag ontwikkelen. Omdat Online Marketing altijd in beweging is, heb ik de overstap gemaakt naar dit vak. 

Om deze switch waar te maken heb ik een Growth Hacking Traineeship gedaan bij The Talent Institute. Dé plek waar je moet zijn om een digitale carrière te boosten met like-minded people.

In mijn vrije tijd rol ik graag mijn yoga mat uit of volg ik een High Intensity lesje bij zo’n hippe Amsterdamse sportschool (vind ik heerlijk). Reizen is ook een grote passie van mij. Het Nederlandse weer is niet voor mij gemaakt en daarom reis ik graag naar landen waar de zon wel schijnt.”

Waarom heb je gekozen voor Converseon? 

“Midden in de Corona periode was ik op zoek naar een nieuwe baan om mijn Online Marketing carrière voort te zetten. Het is een gekke tijd en het viel mij op dat bedrijven daardoor ook een beetje gek doen. Begrijpelijk in een tijd die allesbehalve zeker is, maar geen fijn begin als starter. Converseon gaf mij vanaf de eerste kennismaking al het gevoel dat die gekkigheid helemaal niet nodig is. Converseon is een klein team van Online Marketeers met veel kennis en een no-nonsense mentaliteit. Dat past goed bij mij.”

Wat is jouw rol binnen Converseon?

“Officieel is mijn functie Allround Online Marketeer. Dit betekent dat ik de ene dag bezig ben met het opzetten van zoekmachine-campagnes als campagne manager, en de andere dag adviseer ik bedrijven over hun digitale strategie.”

Welke waarde voeg je toe voor klanten?

“Regelmatig is de vraag “Hoe kan ik meer omzet krijgen uit Online Marketing?” of “Ik wil iets met SEO, maar hoe start ik hiermee?”. Dat zijn logische vragen, maar meestal zit er meer achter. 

Waarom wil een klant hoger ranken in Google? En is dit wel de juiste match met de doelgroep  en de doelstelling? 

Als allround marketeer ken ik het vak in de breedte. Hierdoor kan ik gemakkelijk invulling geven aan de échte behoeften van de klant en een oplossing formuleren. Mijn specialiteiten zijn het opzetten en uitwerken van een strategie en klantgericht denken. Daarnaast probeer ik Marketing zo begrijpelijk mogelijk te maken. Er zijn veel (nieuwe) begrippen, data en modellen die een klant niet uit zijn hoofd hoeft te kennen. Daarvoor zijn wij er!”

Waar zie je jezelf over 5 jaar?

“Op een warme bestemming, haha! Op Bali of in Kaapstad wonen lijkt mij wel wat. Naast mijn start bij Converseon sta ik op het punt om een Podcast te lanceren samen met een goede vriendin van mij. Ik merk dat ik veel energie krijg van zelf iets creëren en dat op de markt te zetten. Samen met Converseon wil ik ook hard groeien! Dan hoop ik over 5 jaar terug te kijken op een ongekend succes en dat we kunnen zeggen “wat hebben we genoten van de reis!”

Nog geen reacties, laat hieronder je reactie achter.


Laat je reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

twee × 1 =