Skip to content

Koud bellen is verleden tijd in 2020

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp

Met Data Driven Marketing scoor je meer klanten online

Als ondernemer ben je voortdurend bezig met het binnenhalen van nieuwe klanten. Veel ondernemers vertrouwen op het onderbuikgevoel, maar daarbij is altijd ruimte voor onzekerheid. Stel jezelf maar eens de vraag:

"Hoe zeker ben je nu echt als je bij de inzet van je (marketing)campagnes op je gevoel moet ve­rtrouwen in plaats van op cijfers, feiten en data?"

De verkoop wordt een stuk makkelijker als je weet wie je website bezoekt en wat diegene bekijkt. Nog liever wil je dat klanten direct met jou contact opnemen, in plaats van dat je koud belt naar prospects die eigenlijk niet op jou zitten te wachten, toch?

Data Driven Marketing is het antwoord

Data Driven Marketing is het gebruiken van verkregen data om een beter beeld te schetsen van je bezoekers. Hoe lekker is het als je daarmee kunt accelereren zonder moeite? Met deze 5 simpele stappen kun je (online) je verkoop stimuleren en laat je online marketing voor je werken:

1. Stel doelen en KPI’s op: houd ze simpel, vergelijkbaar en meetbaar.

2. Configureer je doelen en meet ze: gebruik Google Tag Manager en Google Analytics om je doelen meetbaar te maken.

3. Optimaliseer – een continu proces: gebruik een “Goal Mapping Tree” om je optimalisatieproces visueel te maken.

4. Rapporteer en monitor met dashboards: met Google Analytics of Google Data Studio kun je jouw data vergelijken.

5. Krijg inzicht in het aantal leads: bereken de waarde van je leads en ga gerichter acquireren.

Volg deze stappen, dan krijg je gegarandeerd meer leads. Meer gedetailleerde informatie over deze tips vind je in een vorig blog die wij geschreven hebben over dit onderwerp.

Nu je weet hoe je online marketing voor je kan laten werken, is de volgende stap om een duidelijk overzicht te houden van jouw leads. Het is nu zaak om een software te gebruiken die alles voor jou op een rijtje zet.

Leadinfo

Zelf gebruiken wij Leadinfo als leadgeneratie software. Dit is dé software die met overzichtelijke dashboards laat zien welke bedrijven op jouw website zijn geweest. Dit directe inzicht geeft jou de kans om direct contact op te nemen met de meest waardevolle bezoekers van jouw website. 

Als certified partner van Leadinfo mogen wij de software 14 dagen gratis testen met onze klanten. Ideaal om te testen wat de toegevoegde waarde is van Leadinfo en jouw leadgeneratie naar een hoger niveau te tillen!
 
Wil je meer weten over Leadinfo? Bekijk onze partnership pagina, of neem contact op met Roy of Arjen. Zij kunnen al je vragen beantwoorden en de mogelijkheden met je bespreken.

Nog geen reacties, laat hieronder je reactie achter.


Laat je reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

2 + 20 =

Geschreven door:

Karen van Wees

Karen van Wees

Liefhebster van schrijven en creatief bezig zijn. Bij Converseon is geen dag hetzelfde en dat houdt de boel spannend voor Karen. Verder is ze een familiemens, houdt ze van Indonesisch eten en reist ze met haar backpack de hele wereld over.

Vragen over Leadinfo?

Meld je nu aan voor informatie over Leadinfo. Zet de eerste stap vooruit.

Gerelateerde blogs

Onze diensten