Skip to content

Online Marketingstrategie

  • Certified trainers by Competence Factory
  • Beoordeeld met een 9,3
  • +10 jaar ervaring

Online marketingstrategie op basis van data

Heb je er wel eens over nagedacht wat jouw klanten beweegt? Hoe ze komen tot een aankoop bij jou? Waarom ze bij jou terecht komen? Als ondernemer weet je best dat je met de juiste data veel effectiever kunt zijn. Maar wat zijn de juiste data, en wat kun je er het beste mee doen? 

Klanten, leads en collega’s verwachten steeds meer een persoonlijke benadering. Relevant zijn is key. Om dat te kunnen doen, heb je data nodig. Wil je de juiste boodschap op het juiste moment naar de juiste persoon sturen, dan moet je inzicht hebben in het gedrag en profiel van je buyer persona.

Waarom een online marketingstrategie?

  • Structureel meer leads genereren
  • Online zichtbaarheid en naamsbekendheid vergroten
  • Online autoriteit claimen
  • Vergroten online engagement en binding met doelgroep
  • Online Branding / Brand awareness
Harm Hilgeman

Harm Hilgeman

Founder 2Bemployable en Dichtblij

Komende jaren willen wij intensiever gaan samenwerken met Converseon omdat wij geloven in hun kennis en creativiteit, maar vooral zijn wij bijzonder content met de loyaliteit van Converseon. Loyaliteit is de basis voor een optimale samenwerking. En dat smaakt met Converseon naar meer!

Van strategie naar structureel meer klanten

Dankzij onze ruime ervaring bij grote en middelgrote bedrijven, zijn wij in staat om jouw expertise te vertalen naar een concreet online marketing- en actieplan. Geen uitgebreid rapport dat in de onderste lade verdwijnt, maar gerichte acties met oog voor jouw resultaat. Segmenteren, targeten, positioneren. Jouw visie en missie moeten passen op 1 A4-tje.

We formuleren gezamenlijk SMART doelstellingen om te bepalen wanneer jouw strategie succesvol is. We ontwikkelen aan de hand van data en marketingstrategie een effectieve strategie, verzamelen de data die je nodig hebt en ontwerpen een data gedreven marketingcampagne.

Per fase in het aankoopproces, de customer journey, bepalen we welke media het beste passen om jouw doelgroep te benaderen.

Dit model is gebaseerd op vier fasen in de customer journey, met voor iedere fase andere kenmerkende KPI’s.

  1. See: Het bereiken van je doelgroep staat in deze fase centraal. De focus ligt op branding en merkbekendheid.
  2. Think: In deze fase staat merkbeleving centraal. De focus ligt op het enthousiasmeren en inspireren van je doelgroep om engagement te realiseren.
  3. Do: De focus ligt op het activeren van je doelgroep. Je wilt dat ze tot de gewenste actie komen: conversie of klantaankoop.
  4. Care: Een belangrijke stap, want in deze fase bouw je loyaliteit op van bestaande klanten. Door bestaande afnemers goed te verzorgen realiseer je cross- en upsellmogelijkheden en daarmee nieuwe conversies.
See Think Do Act model
ASAP Methode

Onze werkwijze: A.S.A.P. resultaat

Wij zijn Converseon. Het is onze drijfveer om onze opdrachtgevers winstgevend te laten zijn. Met online marketing als belangrijkste middel zorgen wij voor resultaat. Van online leads naar business. Wij zorgen voor conversie met onze bewezen methode: A.S.A.P.

1
2
3
Analyse & Strategie
✔ Analyse door CampagneManagers!
✔ Analyse van de huidige kanalen
✔ Doelgroeponderzoek
✔ See-Think-Do-Act-Care campagnestrategie opzetten
Actieplan opzetten
✔ SMART KPI’s bepalen
✔ Configuratie van systemen
✔ Conversie-optimalisatie
✔ Meten van transacties
✔ Zorgen voor conversiedoelen
Plan uitvoeren
✔ Continu ontwikkelen
✔ Maandelijkse rapportage
✔ Datagedreven verbeteringen
✔ Transparante werkwijze
✔ Sturen op rendement

WERK WAAR WIJ TROTS OP ZIJN:

Daan Boekhoorn, Online Marketing Strateeg

Daan Boekhoorn, Online Marketing Strateeg

Met onze jarenlange ervaring weten wij hoe we voor grote en middelgrote bedrijven een effectieve strategie kunnen ontwikkelen. Praktisch en toepasbaar. Voor het uitvoeren van data gedreven campagnes hanteren we onze bewezen ASAP-methode om te komen tot resultaat. Continu in ontwikkeling, transparant en resultaat gedreven.

Online Marketing Strategie afstemmen?