Ritswand

Ritswand Zipperwall

Ritswand

Binnen 3 maanden 137% meer gekwalificeerde leads!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
0 %
Stijging websitebezoekers
0 %
Stijging gekwalificeerde leads

Ritswand: een innovatieve, milieubewuste organisatie met enorme potentie

Ritswand BV is een innovatieve organisatie. Milieubewust, groen en ontzettend ambitieus. De Ritswand is één van de kanshebbers in de race voor de Blue Tulip Awards 2020. Deze award is speciaal voor innovators, het opbouwen van krachtige samenwerkingen en het stimuleren van baanbrekende innovatie. De ritswand maakt kans op de prijs in de categorie ‘Living & Working’. 

Ritswand wil in al haar activiteiten een fundamentele bijdrage leveren aan het realiseren van de basisprincipes van de Circulaire Economie. Met de Ritswand – ook wel de Zipperwall genoemd – is er een circulair alternatief voor systeem- en gipswanden.

Handig weetje: voor de Ritswand kun je subsidie aanvragen vanwege de herbruikbaarheid van de wanden!

Tekst gaat verder onder de video

Zipperwall is uniek. Uniek omdat zij het patent hebben om wanden aan te sluiten via een ritsconstructie én omdat de wanden eenvoudig herbruikbaar zijn. Logisch, want door de ritsconstructie is het niet nodig om wanden te slopen en kunnen wanden zelfs meegenomen worden zodra je verhuist met je organisatie. Bijkomend voordeel is dat de wanden binnen een mum van tijd opgezet zijn. 

De aanleiding: Ritswands’ potentieel benutten met online zichtbaarheid

De aanleiding om met Ritswand samen te werken was tweeledig: wij hadden net getekend voor ons nieuwe pand aan de Flevolaan en wilden een afgesloten vergaderruimte creëren (ideaal met de Ritswand natuurlijk), en Ritswand wilde beter gevonden worden. Twee Weesper bedrijven die elkaar met hun expertise konden helpen, top!

De case voor Ritswand voor online marketing is voor ons klassiek: 

‘We willen online actiever worden en ik merk dat sinds vorig jaar ik ineens veel minder bereik heb. Nu hoor ik dat Linkedin de algoritmen veranderd heeft en wellicht dat jij hiermee kan helpen. We hebben leadgeneratie via Leadinfo, maar waarschijnlijk moeten we ook weer wat met Google Adwords doen. Je hoort het al ik heb er geen verstand van :-)’

Let’s go! 

De oplossing: een multichannel marketingstrategie voor een continue leadstroom. 

De doelstelling van Ritswand om een fundamentele bijdrage te leveren aan een circulaire economie, omarmen wij natuurlijk van harte. Om Ritswand en Zipperwall de zichtbaarheid te geven die zij verdienen, hebben wij een multichannel marketingstrategie opgezet. Uiteraard aan de hand van ons ASAP model.  

De letterlijke opdracht was om meer kwalitatieve leads – of anders gezegd: potentiële klanten – te genereren. De 3 concrete doelen van Ritswand:

ASAP Methode
  1. Gezonde groei van de organisatie  
  2. Meer online naamsbekendheid verwerven en zichtbaar zijn op social media
  3. Een continue stroom aan potentiële klanten 

In een beknopt strategisch plan van aanpak zijn gezamenlijk de verschillende online marketingkanalen bepaald om de doelgroep te benaderen. Met 4 verschillende campagnes richten we ons op de verschillende fasen van de customer journey: See – Think – Do – Care: 

  • See: met de reeds bestaande content werden oriënterende bezoekers getarget die nog niet bekend waren met de producten van Ritswand. Hiervoor werden video’s gepromoot via LinkedIn om op te vallen. Daarnaast zijn we direct gestart met merknaamcampagnes. De uitdaging zat hierbij in de gekozen naam: Ritswand of Zipperwall? Richten we ons op Nederland of richten we ons internationaal? Belangrijkste les: focus en wees eenduidig in de communicatie!
  • Think: hierbij richten we ons op de doelgroep die al interesse heeft getoond, maar op zoek is naar extra informatie over de producten van Ritswand. Dat kan bijvoorbeeld door het laten zien van een brochure of een whitepaper. Om deze te downloaden laat een nog onbekende bezoeker zijn contactgegevens achter, waardoor je in contact kunt komen met de potentiële klant. 
  • Do: de bezoeker aanzetten tot actie. We ‘retargetten’ bezoekers met Google Display Campagnes. Deze bezoekers zijn al eerder op de website geweest en hebben hun (latente) behoefte kenbaar gemaakt. Door gerichte banner-campagnes te gebruiken brengen we de producten van Ritswand nogmaals onder de aandacht. Super effectief en bovendien tegen een relatief lage prijs per click (CPC). 
  • Care: Ritswand maakte al gebruik van Leadinfo. Door Leadinfo te koppelen aan de campagnes kregen we direct inzicht in de prestaties van de online marketing campagnes. Via Leadinfo is het mogelijk om jouw Google Ads account te koppelen zodat je de herkomst van de lead kunt herkennen. Dat is handig, want zo weet je naar welke informatie de bezoeker gezocht heeft. Door dit te koppelen aan de juiste organisatie hoef je niet meer koud acquisitie te voeren, maar kun je gericht leads benaderen!
Het resultaat: koud bellen is verleden tijd, en een continue stroom aan kwalitatieve leads

Voordat we startten met online campagnes hebben we een 0-meting uitgevoerd. Ritswand had nog geen eenduidige benadering van prospects. Dat werd bemoeilijkt door de Corona-pandemie. Logisch, want ten tijde van Corona pak je wellicht meer aan dan normaal. 

Ook typisch Ritswand: dankzij een slimme luchtfilteringinstallatie wordt de lucht ververst in afgesloten vergaderruimte. Ze spelen slim in op de situatie en proberen van de nood een deugd te maken.

Inmiddels wordt er gericht geacquireerd door leads te kwalificeren van Marketing Qualified Lead tot Hot Prospect. Dat komt de opvolging voor verkoopgesprekken ten goede.  

Essentieel daarvoor is inzicht in data. We creëerden inzicht vanaf het moment dat de activiteiten werden gestart, zodat we objectief resultaten konden monitoren van onze inspanningen. 

Behaalde doelen die voor Ritswand bijdragen aan succes:

  • Het aantal website bezoekers is gestegen met 795%. De stijging in websitebezoekers komt voort uit de omnichannel strategie waarbij organische zoekresultatenbetaalde advertenties (Google en LinkedIn) en social media werden ingezet
  • Een significante stijging op merknaam Ritswand en Zipperwall, belangrijke zoekwoorden zoals Ruimte-in-ruimte, kantoorwanden plaatsen, etc. Ritswand verschijnt met deze zoekwoorden op de eerste pagina in Google, waardoor het makkelijker en beter gevonden wordt door (potentiële) klanten
  • Er is inzicht in de belangrijkste doelen zoals: Demo aanvraag, Contactformulieren, E-mails en Telefoongesprekken
  • Een gericht marketing-sales proces, want er is inzicht welke bedrijven de website bezoeken 
  • Als klap op de vuurpijl: het aantal gekwalificeerde leads is gestegen met 137%!

Inmiddels is de samenwerking voor onbepaalde tijd verlengd. De website wordt verder geoptimaliseerd voor conversie en processen worden verder geoptimaliseerd. Ritswand is een prachtig bedrijf, met een uniek product en enorme potentie. Zo bouwen we gezamenlijk verder aan mooie resultaten en een circulaire economie. Wij zijn succesvol als onze opdrachtgevers succesvol zijn. Wat is er nou mooier dan dat? 

Ben je benieuwd naar hoe jij jouw online marketing activiteiten naar the next level kan brengen? We denken graag mee over kansen die voor het grijpen liggen!  Vul het onderstaande formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. 

Andere cases

Onze diensten

Meer weten over de kansen van Leadinfo?

websites en webshops
Data Driven Marketing
Karen van Wees

Data Driven Marketing: de kansen van Leadinfo

Om jouw aantal gekwalificeerde leads te laten groeien is data driven marketing essentieel, alleen blijft het vaak vaag. Wat betekent het voor jou? En hoe kun je Data Driven Marketing effectief inzetten? In deze blog meer.

Lees verder »
Hans Kok

Hans Kok

Founder Ritswand BV

Converseon is resultaatgericht en dat merkten we al gauw in onze online zichtbaarheid. Dat belooft wat voor de toekomst!

TKB

tkb

TKB

In 6 maanden 2300 nieuwe leads met behulp van online leadgeneratie

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
0 %
Return on investment
0
Leads uit
Leadinfo
0 %
Succesratio
afspraak tot deal
0
Nieuwe volgers online community

De aanleiding: continu verbeteren van het verkoopproces

TKB, of Trust Krediet Beheer, is van origine een incassobureau. Inmiddels zijn zij uitgegroeid tot full service credit management dienstverlener met ca 300 mensen in dienst. Van “stoffig incassobureau” is hier totaal geen sprake. Het kleurrijke kantoor aan de Amsterdamse Zuidas met uitzicht op Schiphol in Amsterdam kenmerkt de dynamische bedrijvigheid. Het toont een sterk merk met een heldere identiteit en straalt de kwaliteitsbelofte uit waar TKB voor staat. 

De organisatie dankt haar succes aan de menselijke factor en hands-on mentaliteit. TKB laat zich leiden door de wisselende behoefte van de klant. Gericht te werk gaan en continu ‘Kaizen’ verbeteren om zo écht waarde kunnen toevoegen. 

Tot voor kort was TKB traditioneel marketing en verkoop gericht. Aan (online) marketing en leadgeneratie werd eigenlijk niet gedaan want ‘het ging al jaren goed’ en ‘TKB werd toch wel gevonden’. 

En eerlijk is eerlijk, het ging ook goed met TKB. Juist vanuit het perspectief om continu te verbeteren werd dit project gestart want het ging goed, maar wellicht kon het nog beter. De uitdaging lag er om ook intern te laten zien dat de combinatie van online leadgeneratie en verkoop elkaar wel degelijk versterkt.

De oplossing: van koud bellen naar gericht acquireren.

Om online leadgeneratie te optimaliseren werden wij ingeschakeld. De letterlijke opdracht was om meer kwalitatieve leads – of anders gezegd: potentiële klanten – te genereren. De 4 concrete doelen van TKB:

  1. Het werven van nieuwe klanten en leads
  2. Meer online naamsbekendheid verwerven
  3. Online zichtbaar zijn en beter gevonden worden in zoekmachines
  4. Inzicht krijgen in data en websitebezoekers
ASAP Methode

In een strategisch plan werden verschillende middelen betrokken om de 4 gestelde doelen te bereiken. De belangrijkste acties die werden uitgestippeld om te komen tot succes waren gebaseerd op een multi-channel strategie:

  • zoekmachine optimalisatie (SEO), om hoger in de zoekresultaten van Google te komen;
  • zoekmachine adverteren (SEA), voor een grotere naamsbekendheid en directe zichtbaarheid bij de doelgroep;
  • conversie optimalisatie (CRO), om uit hetzelfde aantal bezoekers op de website meer klanten te halen;
  • tijdelijke ondersteuning op locatie waarbij online leadgeneratie geïmplementeerd werd, terwijl er snel met het team van TKB geschakeld kon worden. 

Voordat we startten met online campagnes hebben we in samenwerking met de marketing en sales manager de KPI’s (Key Performance Indicators) afgestemd. Deze indicatoren zijn randvoorwaardelijk om maandelijks de resultaten en prestaties te kunnen meten. We creëerden inzicht vanaf het moment dat de activiteiten werden gestart, zodat we objectief resultaten konden monitoren van onze inspanningen. 

Zo was een vooraf bepaalde KPI het aantal gekwalificeerde leads dat binnenkomt in combinatie met de waarde die deze vertegenwoordigd. Aan de hand hiervan bepaalden we hoeveel leads er daadwerkelijk nodig waren om te komen tot succes. 

Daarnaast zijn we gestart met het inzetten van Leadinfo. Leadinfo is een leadgeneratie-software die AVG-proof bedrijven herkent die op jouw website zijn geweest. Een enorm waardevolle tool om meer gekwalificeerde leads te genereren, omdat je zo gericht kunt acquireren. Het is een gegeven dat normaal gesproken ca 2 tot 4% van de websitebezoekers direct converteert. Met de inzet van Leadinfo creëerden we inzicht in de overige 96% websitebezoekers! 

Het resultaat: koud bellen is verleden tijd, en een ROI waar je u tegen zegt

Door hoger in Google te verschijnen, beter in beeld te zijn bij de doelgroep en inzicht te hebben in wie de bezoekers zijn, heeft TKB nu het heft in handen. Op basis van data wordt continu geoptimaliseerd, en met gericht werk kunnen ze écht waarde toevoegen voor de (potentiële) klant. 

Enkele behaalde doelen die voor TKB bijdragen aan succes:

  • Een significante stijging op belangrijke zoekwoorden zoals credit management software en credit management detachering. TKB verschijnt met deze zoekwoorden op de eerste pagina in Google, waardoor het makkelijker en beter gevonden wordt door (potentiële) klanten
  • Het aantal website bezoekers is gestegen van 8.000 naar 13.000 per maand (62,5%)
  • De stijging in websitebezoekers komt voort uit organische zoekresultaten, betaalde advertenties (Google en LinkedIn) en social media
  • Er is inzicht in de belangrijkste doelen zoals: Demo aanvraag, Contactformulieren, E-mails en Telefoongesprekken
  • Er is inzicht welke bedrijven de website bezoeken 
  • Als klap op de vuurpijl: een Return on Investment van 547%! 

Een ROI van 547% betekent dat TKB de investering in online marketing al bijna 5,5 keer heeft terugverdiend!

De samenwerking duurt voort, met succes. Na het verbeteren en optimaliseren van de website zijn we gestart met E-mailmarketing & Automation en Social media marketing & Advertising. Zo bouwen we verder aan de positieve resultaten van TKB. Wij zijn succesvol als onze opdrachtgevers succesvol zijn. Wat is er nou mooier dan dat?

 

Ben je benieuwd naar hoe jij jouw online marketing activiteiten naar the next level kan brengen? Neem contact met ons op en we denken graag met je mee over kansen die voor het grijpen liggen! 

Daniëlle Man

Daniëlle Man

Marketing Coördinator TKB

Professioneel, digital minded en fijn om mee samen te werken; dat is Converseon! Ik ben Converseon zeer dankbaar voor de ondersteuning en verfrissende ideeën.

Evodie

Evodie

Evodie

SEO proof schrijven voor de juiste doelgroep

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp

Uitdaging: Gevonden worden bij de juiste doelgroep

Evodie is innemend. Een tengere dame, niet al te groot, maar goedgebekt en met haar aanwezigheid vult ze de ruimte. Het type practice what you preach: Evodie vertelt gepassioneerd over haar leefstijl en de manier waarop zij haar cliënten coacht.

Zo zorgt ze ervoor dat je jouw leefstijl blijvend kunt aanpassen in 6 maanden. Een intensief traject waarbij maatwerk wordt geleverd. Zonder zweverig te zijn. Down to earth zorgt ze voor resultaat om fysiek en mentaal écht fit zijn.

Iedereen kan tijdelijk zijn gedrag veranderen. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw nieuwe leefstijl verankerd blijft?

De manier waarop ze dat doet, zo is zij. Evodie is hoogopgeleid aan de UvA, heeft jarenlange ervaring als zakelijk leider, een sixpack waar Rico Verhoeven jaloers op is, komt uit de Bijlmer en heeft zakelijk instinct.

Een bijzondere combinatie waarmee ze authentiek overkomt en mensen kan raken. Zowel bij haar doelgroep als bij de mensen om haar heen, waaronder wijzelf. Iedereen die met haar werkt wordt een beetje verliefd op Evodie. Wij mochten haar helpen bij het overbrengen van de boodschap bij haar doelgroep. En dat terwijl ze eigenlijk niet gevonden wilde worden. Hieronder lees je waarom…

De Case: 'Onder de Radar boven komen drijven'

Onze samenwerking is tot stand gekomen dankzij een gemeenschappelijke vriend, Bart. Bart is sportief, heeft een enorm netwerk in (online) marketing en heeft strategisch inzicht. We werken regelmatig samen aan projecten.
 

‘Ha Daan,

Ik heb je naam via een vriend van mij. Hij was eerst mijn klant en toen werd hij mijn coach op gebied van concept/business. In die rol stuurt hij me nu naar jou. We hebben mijn waardepropositie duidelijk en de vorm (onder-de-radar-concept, geen social media als insta of fb). Mijn acquisitie draait op mond-tot-mond en is genoeg voor een bepaalde omzet per jaar. Maar we merken dat het niet genoeg is voor de stijging die ik zou willen maken. Kan ik een keertje even langskomen om te kijken wat ik nodig zou hebben en of jullie aanbod daarop kan aansluiten?’

Het moet gezegd, het gebeurt niet vaak dat er klanten bij ons binnen komen waarbij de vraag is: “hoe je niet gevonden kunt worden?”. Meestal is de vraag hoe je juist beter gevonden kunt worden met online marketing.

Al snel werd de achtergrond van haar vraag duidelijk. De vraag was eigenlijk “hoe kom ik bij de juiste doelgroep binnen?”

Daarnaast kwam, nog voordat we goed en wel gestart waren, een urgent probleem naar voren: de website crashte…

Oplossing

Om te beginnen bij het einde: normaal gesproken werken we niet zonder ‘formele’ opdracht. Maar soms zijn er uitzonderingen op de regel. Misschien was het de charme van Evodie, misschien was het vanwege Bart, wij wilden haar in ieder geval niet in de sh*t  laten zitten. Je wilt ook een potentiële klant bereikbaar laten zijn via de website.

Snel alle data en de huisstijl opgevraagd, toegang tot de domein-gegevens, hosting aangevraagd bij onze partner en hop binnen een week stond de website weer live. Geoptimaliseerd voor SEO, contactformulieren geüpdatet en mobile-friendly.

Ok, dat staat. Vervolgens zijn we aan de slag gegaan met het optimaliseren van de website voor leadgeneratie. Aan de hand van de 7 principes van Cialdini en onze CRO-checklist (conversie-ratio-optimalisatie), beoordelen we een website. 

Evodie

Tip:   Wij zien regelmatig dat de belangrijkste conversiedoelen van websites en webshops weinig opvallen op mobiel. Dit kun je oplossen met een zogenaamd bottom menu. Zet de belangrijkste acties zo dicht mogelijk bij de duim om zo de kans op de gewenste handeling te vergroten.

In deze blog vind je de laatste trends over mobile-friendly websites.

Enkele belangrijke toevoegingen voor de website van Evodie:

  • Zorgen voor Call-to-Actions die aanzetten tot actie.
  • Call-to-Actions bevatten een werkwoord zoals: ik wil contact opnemen of ik wil …
  • Voeg certificeringen toe zodat je erkend wordt als specialist. Mensen nemen op die manier sneller iets van je aan.
  • Zorg voor betrouwbare referenties en/of klant beoordelingen.
  • Open deur: maak het eenvoudig om contact op te nemen en zorg ervoor dat telefoonnummers een directe mogelijkheid hebben om te bellen of te WhatsAppen.

Tegelijkertijd startten we met het bedenken van een contentstrategie. Voor Evodie (lees: voor de meeste bedrijven) is het van belang om bij een specifieke doelgroep de juiste snaar te raken. Klinkt logisch, maar hoe doe je dat dat? 

Ik haal ultieme voldoening uit de zichtbare groei die mijn cliënten stap voor stap doormaken tijdens onze trainingen en gesprekken. Ik zie hoeveel geluk en dankbaarheid het oplevert wanneer zij hun fysieke en mentale kracht in zichzelf (her)vinden.

Evodie richt zich specifiek op vrouwen, in de leeftijdscategorie 35 tot 60 jaar, met een stressvolle baan. Het liefst gecombineerd met een volle agenda en een druk gezinsleven.

Bij Evodie hebben we ervoor gekozen om geen uitgebreide onlinecampagnes te voeren. Dat klinkt misschien apart voor een online marketingbureau, maar voor Evodie werkt het pragmatischer om te focussen op 1 domein en dat vervolgens heel goed te doen. Mooie infographics, hoge kwaliteit foto’s en met zorg uitgewerkt.

Bovendien werkt Evodie zelfstandig en heeft ze niet het marketingbudget van Coolblue of Bol.com.

Centraal thema is inspiratie. Haar doelgroep inspireren met gezonde voeding, mindfulness, trainingsmethoden, dagelijkse problemen uitvergroten en komen met oplossingen. 

Vooral door blogs te delen via Linkedin om op die manier te zorgen voor meer traffic naar de website. Dat doen we gezamenlijk. Een keer per maand een coachingssessie of hulp van een OMA, 1 keer per 2 weken plaatsen we een blog of video-content. Daarna analyseren we de data en zorgen we dat campagnes worden geoptimaliseerd.

Waarom geen Google Ads, Facebook of Instagram? Onder de radar, weet je nog 😉  

Het resultaat: een SEO proof website

De samenwerking met Evodie had een vliegende start: Binnen een week de website live, geoptimaliseerd voor SEO en klaar voor leadgeneratie. Haar belangrijkste doel is om onder de radar te blijven lukt niet helemaal, aanmeldingen via de website blijven namelijk binnen stromen. Voor Evodie is het niet van belang om van 0 naar 100 aanmeldingen te gaan. Voor haar is het belangrijk om gevonden te blijven worden binnen haar focus-doelgroep.

Behalve de kwantificeerbare resultaten, is er wellicht nog een veel belangrijker resultaat geboekt: Evodie heeft weer zin om zich aan klanten te presenteren, door het aanreiken van enkele handvatten. Het vertrouwen om mensen te inspireren puur door over haar passie te vertellen.

Wil je meer weten over Evodie of wil je jouw leefstijl blijvend vernieuwen? Je kunt haar vinden via www.evodie.nl 

5 tips om SEO-proof te schrijven

Wil je meer weten over hoe je een blog schrijft die SEO-proof is?

Klik dan op onderstaande button.

Evodie Koolstra

Evodie Koolstra

Converseon bestaat uit een goed en complementair team, waardoor ik met veel vertrouwen onze verdere samenwerking tegemoet zie.

InnerQi

foto gemaakt tijdens een training bij InnerQi

InnerQi

Marketing Automation met een persoonlijke aanpak

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp

Uitdaging: Het potentieel benutten van de contacten-database

InnerQi is gevestigd in Grou en Deventer en verzorgen al meer dan 15 jaar NLP (Neuro Linguïstisch Programmeren) trainingen en cursussen. Innerqi is specialist in het ontwikkelen van persoonlijke vaardigheden, teamontwikkeling en het geven van paardencoaching-opleidingen.

De combinatie van persoonlijke ontwikkeling en paardencoaching maakt InnerQi uniek. Niet zweverig, maar praktisch. Zoals InnerQi het zelf omschrijft op de website:

InnerQi weergegeven op diverse mobiele apparaten

‘Onze cursisten krijgen meer energie, kracht, verbinding en vertrouwen in zichzelf en de ander. De cursussen zorgen voor meer geloof in jezelf en een sterke bewustwording van wie je bent en helpen je om oordeelloos te kunnen communiceren en beter leiding te kunnen geven.

Onze eerste ontmoeting was in Grou, vlakbij Leeuwarden. We hadden contact opgenomen naar aanleiding van een online aanvraag. Niet direct om de hoek van ons kantoor in Weesp, maar de opdrachtomschrijving sprak ons aan. In eerste instantie was de vraag met name gericht op het optimaliseren van de Facebook Advertising campagnes, maar al snel bleek dat er een veel grotere ‘online marketing schatkist’ verborgen lag.

De aanpak - A.S.A.P. versus geduld

De belangrijkste doelstelling voor InnerQi was om het aantal bezoekers per cursustraject te vergroten. Jaarlijks werden er circa 50 a 60 cursussen geboekt. Onze doelstelling was om dit  aantal te verhogen naar 100 per jaar.

Er werd al vrij veel aan (online) marketing gedaan, maar nog niet naar volle tevredenheid. Daarom startten we zoals altijd met het doen van een analyse van de online marketing activiteiten. De conclusies die daaruit getrokken zijn waren duidelijk:

1. De Customer Journey was in het kort als volgt: De manier waarop geïnteresseerden zich aanmeldden voor een cursus was na een informatieavond. Het leek daarom voor de hand liggend dat het aantal succesvolle informatieavonden bepalend was voor het aantal deelnemers aan een cursus.
2. De grootste bron van bezoekers aan de website was via organisch zoeken (SEO) of door middel van direct bezoek aan de website.
3. Google Ads bleek in zijn totaliteit als betaald kanaal succesvoller dan Facebook. Desalniettemin was het aantal behaalde conversiedoelen met Facebook Ads groter.
4. Ca. 60 % van de bezoekers kwam via desktop binnen. Ca. 40% van de bezoekers via Mobiel en Tablet.
5. Het bouncepercentage van de website was > 66 %. Dit duidde op onvoldoende converterende landingspagina’s. Het aantal converterende bezoekers was < 2%.

We maakten een berekening van wat een lead mag kosten. Die berekening is als volgt:

Waarde van wat een lead mag kosten = Gemiddelde omzet per klant * marge in % / het aantal leads of converterende bezoekers

Een extra uitdaging lag in de grote variëteit aan opleidingen en cursussen. Belangrijk was om focus aan te brengen. We kozen voor het promoten van de NLP Practitioner opleidingNLP Master Practitioner opleiding en Paardencoach opleiding.

In eerste instantie adviseerden wij om te starten met het optimaliseren van de advertentiecampagnes. Op zich een logische gedachte want het bouncepercentage was relatief hoog en er was een groot aantal bezoekers op de website per maand. Voor iedere Euro die InnerQi uitgaf aan Google en Facebook wilden wij een hogere ROI realiseren.

Ondanks dat het aantal bezoekers groeide en de aanmeldingen voor de informatieavonden stegen en het aantal kwalitatieve leads op papier toenamen, waren de informatieavonden niet winstgevend genoeg.

Eenmaal gestart bleek dat voor InnerQi de belangrijkste resultaten echter niet uit de advertentiecampagnes kwamen, maar uit de opvolging van e-mails en het schrijven van goede content.
foto gemaakt tijdens een training bij InnerQi

Ferdinand Aukes (de oprichter van InnerQi) werkte al enige jaren met ActiveCampaign als Marketing Automation programma en had in de loop der jaren vele contacten verzameld en bewaard. Tegelijkertijd maakte hij er nog niet echt actief gebruik van.

De uitdaging was dus niet zo zeer om nog meer bezoekers naar de website te trekken of om het aantal geregistreerde leden te vergroten, maar om het potentieel uit de marketingdatabase te halen.

En dat deden we. We besloten in onderling overleg om de zoekmachineoptimalisatie te focussen op het uitbreiden van de landingspagina’s en de Marketing Automation te intensiveren. Lead Scoring betekent voor InnerQi kwalitatieve leads die direct een training willen boeken

Het Resultaat: InnerQi heeft rust

Inmiddels zijn we bijna een jaar verder na onze kennismaking. Binnen een jaar is het vliegwiel gaan draaien. Een turbulent jaar. InnerQi zit in de lift en het aantal cursussen schieten omhoog. En dat in een markt waar de concurrentiedruk groot is.

Een van de belangrijkste ‘lessons learned’ voor onszelf is het intensiveren van klantcontact. Voor zowel InnerQi als onszelf is gebleken dat onze klanten en cursisten voor de persoonlijke aanpak kiezen. Niet voor InnerQi of Converseon, maar voor Ferdinand & Michelle en Arjen & Daan. De kunst is om Marketing Automation te vertalen naar een persoonlijke boodschap waarin je niet als Klant ABC of Nummer XYZ wordt gezien.

Wil je meer weten over InnerQi of ben je geïnteresseerd geraakt in de cursussen die zij aanbieden? Je kunt Ferdinand en Michelle vinden via www.innerqi.nl 
 

7 Algemene tips voor

Ferdinand Aukes

Ferdinand Aukes

Online marketing is in veel gevallen abracadabra. Echter heeft Converseon dit in begrijpelijke taal weten te vertalen en ons daarbovenop ook nog eens inzicht kunnen geven in onze realtime marketing uitgaven.

Drone Flight Academy

Drone flight academy case

Drone Flight Academy

'The sky is the limit voor Drone Flight Academy'

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp

De Case: De ambitie waarmaken om iedere Drone-bezitter op te leiden tot piloot

De ambitie van Drone Flight Academy (DFA): iedere dronebezitter opleiden tot dronepiloot. Als onderdeel van Drone Flight Company leren dronepiloten bij DFA hoe je de drone optimaal en binnen de regels kunt gebruiken. Dit kan zowel voor jouw nieuwe carrière in bijvoorbeeld de inspectiemarkt waarbij je de drone inzet als middel om infrastructuur te inspecteren, of in de veiligheidsmarkt waarbij je veiligheidsdiensten ondersteunt door de inzet van een drones. 

Tegelijkertijd leidt DFA ook hobbypiloten op die graag het perfecte shot tijdens hun wintersport willen schieten. Voor welk doel je de drone dan ook wilt gebruiken: het zit allemaal in jou, DFA ontketent de dronepiloot.

Responsive design Drone Flight Academy

Het verbeteren van de online verkopen voor Drone Flight Academy opleidingen via de website is de aanleiding om met Converseon in contact te komen. Voor Drone Flight Academy is het belangrijkste doel om ervoor te zorgen dat de mogelijkheden van online advertising beter worden benut. Met de inzet van Google Ads moet het mogelijk zijn de online aanvragen te vergroten.

Aan Converseon de vraag om de online campagnes winstgevender te maken en vooral: meer inzicht krijgen in wat de online marketing activiteiten voor DFA betekenen.

De oplossing: Zorgen voor inzicht vormt de basis voor campagneoptimalisatie

Na een inhoudelijke analyse, waarbij we data verzamelden uit de website, online marketing campagnes en social media, bleek dat de potentie van DFA zeer hoog was. Er was relatief veel verkeer, maar de conversie was te laag.

Het meten van de data en het inzichtelijk maken van de mogelijkheden vormen de basis om de online marketingactiviteiten uit te voeren. Meten van transacties, zorgen voor conversiedoelen (en optimalisatie van de conversie) en uitvoeren van Google Ads campagnes zorgen voor een meer gerichte benadering van de markt.

Uiteindelijk kunnen we de campagnes optimaliseren op basis van ROAS: Return On Ad Spend. Dit betekent de waarde van wat een campagne kost in Euro ten opzichte van wat het heeft opgeleverd. Een objectieve manier om campagnes te kunnen sturen en bijsturen.

Volgens onze bewezen ASAP werkwijze zijn we vervolgens aan de slag gegaan om de gesignaleerde kansen en verbeteringen door te voeren. Allereerst om de website te optimaliseren voor conversie om vervolgens stapsgewijs de campagnes te optimaliseren. 

Dit doen we volgens een vast stramien: 

  • Fase 1) Analyseren van het Google Ads account 
  • Fase 2) Overnemen van campagnes
  • Fase 3) Bijhouden van campagnes 
  • Fase 4) Uitbreiden van campagnes

Echt interessant is het om te zien hoe we de campagnes vervolgens hebben vormgegeven. Nadat we de Google Ads campagnes hadden opgezet en uitgebreid, zijn we campagnes gestart via Facebook Advertising. Wellicht herken je het wel van de social media. We startten met een basisbudget om data te verzamelen. Dit budget hebben we verdeeld over 3 verschillende campagnes. 

See-think-do-care-model

Met deze campagnes richten we ons op 3 verschillende fases uit het hierboven weergegeven aankoopproces:

▪ Campagne 1 (See): In deze fase richten we ons op de nog orriënteerde bezoeker die (nog) niet bekend is met Drone Flight Academy. D.m.v. YouTube video’s geven we ze een eerste indruk van de opleidingen.

▪ Campagne 2 (Think): In deze fase richten we ons op de doelgroep die geïnteresseerd is, maar op zoek is naar extra informatie over de producten en diensten van DFA. In deze fase zou het leuk zijn als de gebruiker iets kan downloaden (bijv. Een brochure). Hiermee heb je de bezoeker zijn naam, e-mailadres en telefoonnummer en dus heb je ook direct contactgegevens.

▪ Campagne 3 (Do): In deze fase richten we ons de kopers. We retargeten gebruiken uit Facebook en Google Ads en tonen de verschillende drone opleidingen. Als de gebruiker op de advertenties klikt linken wij hem/haar naar de bijbehorende aanmeldpagina.

Het Resultaat: The sky is the limit

In juni 2019 zijn we begonnen met het optimaliseren van de campagnestructuur en de website voor conversie. In de verhouding per maand zie je de fasering van de campagnes terugkomen: 

Fase 1) Analyseren van het Google Ads account  (Juni)
Fase 2) Overnemen van Google Ads campagnes (Juli/augustus)
Fase 3) Bijhouden van campagnes (September)
Fase 4) Uitbreiden van campagnes en starten met Facebook adverteren (Oktober)

In oktober hebben we toen de campagnes verder uitgebreid en budgetten verhoogd. In november  en december zagen we hierdoor een verdere stijging van het resultaat.  

Verwachting is dat deze resultaten voor ons verder zullen toenemen. Maar met de hulp van Converseon hebben wij daar alle vertrouwen in!

Drone flight academy case

Zelf ook aan de slag met

Wij doen dat door online marketing praktisch en toepasbaar te maken met onze bewezen ASAP-methode. We maken het voor jou inzichtelijk wat online marketing campagnes opleveren en zorgen voor Return on Investment. Meetbaar en resultaat gedreven.

Dion Thomas, <br> CFO Drone Flight Academy

Dion Thomas,
CFO Drone Flight Academy

Online marketing is in veel gevallen abracadabra. Door in begrijpelijke taal inzicht te krijgen via realtime dashboards heb ik controle over de online marketing activiteiten. Ik kan precies zien waar kansen liggen en gevaren dreigen. Converseon heeft dit voor ons vanaf de start inzichtelijk gemaakt.

Veel Beter

Veel Beter

Veel Beter

Veel Beter is aangesloten bij Topsport Flevoland,
een onderdeel van NOC-NSF

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp

‘Versterken van het merk met een beheersbare website’

Je kent die reclames van grote hostingpartijen wel:

‘Met … kun je alles voor succes op internet. Van domeinen, e-mail, een webshop tot en met je eigen server! En met je eigen website-maker, maak je je eigen website supersnel! Voor maar 1 Euro! Wow!’

Een grote speedboot op de open zee erbij, haartjes in de wind en je hebt al gauw het idee dat je je bij zo’n grote organisatie moet aansluiten. Deze partijen moeten wel goed en snel zijn, toch? Of toch niet zo mooi als het lijkt…

Totdat opeens je website offline wordt gehaald, kun je niemand te pakken krijgen en heb je een upgrade naar een dure omgeving nodig voor whatever… Oh ja, je zit ook nog vast aan een contract voor de komende X-jaar en je kunt je site niet synchroniseren met je social media, tenzij je een uitbreiding op je huidige contract hebt.

Veel Beter was op zijn zachtst gezegd niet blij met de handelswijze van deze organisatie en zij zullen ongetwijfeld niet de enige zijn…

Converseon kunnen jullie ons helpen? Kunnen jullie de huidige website over zetten naar een eenvoudig beheersbare website met behoud van look & feel? Kunnen we snel schakelen? Lukt dat binnen 4 weken? Krijgen we dan een vast contactpersoon?

Ja natuurlijk, geen probleem! Converseon to the rescue!

De Case: Een responsive website eenvoudig in beheer & inzet van social media

Veel Beter zocht een partner die begreep wat zij met hun fysiotherapie praktijk wilden uitstralen. Resultaatgericht, professionaliteit, performance-verbetering, goed bereikbaar en bovenal veel beter.

De belangrijkste doelstelling was om met behoud van de look & feel de website over te zetten naar een website die geïntegreerd kon worden met de bestaande social media (Facebook, Instagram en vlogs). Wij hebben daar de laatste SEO en conversie-optimalisatie-technieken aan toegevoegd zoals het gebruiken van Call-to-Actions en plug-ins om eenvoudig contact op te nemen.

Veel Beter Responsive

Om gemakkelijk in contact te komen hebben we een Whatsapp functie toegevoegd en hebben we de belangrijkste acties vastgezet in een mobile bottom menu. Hierdoor bevinden de acties zich dichtbij de duim en vereenvoudigen we het voor gebruikers contact op te nemen.

Een ander uitgangspunt was om de social media kansen te benutten. Voor Veel Beter was de belangrijkste uitdaging om krachtige content te publiceren. Hoe kunnen we starten met het creëren van content? Welke richtlijnen moeten we intern hanteren? Kunnen wij wel content maken? En zo ja, hoe dan?

Zelf aan de slag?

Ook jij kunt gemakkelijk goede content creëren. Lees hier onze tips voor contentcreatie.

De oplossing: De kracht van content benutten

Veel Beter heeft dankzij haar klantenbestand een gigantisch netwerk. Van topsporters tot amateursporters, van mensen uit Almere tot Amerika. Ze komen allemaal voor de juiste behandeling naar Veel Beter.

Daarnaast heeft Veel Beter een belangrijke USP: er zijn dagelijks influencers aanwezig die zich belangeloos voor Veel Beter willen inzetten. Hoe krachtig is het als topsporters even een berichtje plaatsen dat ze weer goed zijn geholpen bij Veel Beter? Zelfs het inchecken op locatie heeft een enorm bereik.

Wij zijn direct gestart met het opzetten van een structuur voor de content. Veel Beter heeft niet direct de behoefte aan groei, maar wil zichzelf als kennispartner positioneren. Expert op het gebied van fysiotherapie, performance, voeding en personal training.

Hoe creëer je een sterke contentstructuur? Waar begin je met het creëren van content?

Het doel is om relevante content te creëren waarmee Veel Beter als organisatie meer naar voren komt in Google en Social Media.

We hebben hiervoor een stappenplan gemaakt aan de hand van onze ASAP methode.

  1. Analyse van de omgeving van Veel Beter: wie is de doelgroep? Wat is het onderscheidend vermogen? Waar liggen kansen voor Veel Beter
  2. Strategie vormgeven: Doelstellingen per medium bepalen, KPI’s bepaald, focusgebieden aangebracht
  3. Actieplan: Persona’s maken, contentkalender opstellen, conversie-optimalisatie
  4. Planmatige uitvoering: aan de slag!

Veel Beter heeft tweetallen gemaakt om de uitvoering leuk en gemakkelijker te maken. Het maakt het schrijven en bedenken van content eenvoudig. Bovendien werkt het motiverend voor de collega’s.  En natuurlijk, als je resultaat ziet van je acties geeft het een enorme kick!

De uitwerking hiervan zit in expert-interviews, vlogs en tips. Heb je ze al gezien?

Veel beter
Ondertussen zijn wij aan de slag gegaan met de website. De look & feel van de vorige website was al strak. Kwalitatief goede foto’s, een sterke branding, de boodschap kwam goed over. Aan ons om dit beter beheersbaar te maken in een WordPress omgeving.

Daarnaast zijn we aan de slag gegaan met redirects, hebben we de laadsnelheid verbeterd en een responsive design gemaakt zodat de website ook geschikt is voor mobiel en tablet.

Koppelingen naar social media & Google Mijn Bedrijf zijn ingesteld en redirects van andere websites zijn doorgestuurd. Last but not least zijn natuurlijk Google Analytics ingesteld.

Het Resultaat: Een toekomstbestendige website en gave social media campagnes!

Veel Beter heeft nu zelf de mogelijkheid om aanpassingen door te voeren. Een toekomstbestendige website staat. Wij zijn er ter ondersteuning, voeren updates en upgrades door.

  • De website binnen no-time live
  • Een werkbare website die eenvoudig te beheren is
  • Krachtige content gecreëerd en social media template gemaakt.
  • Sturing en structuur in content
  • Structuur aangebracht in planning
  • Integratie van website en social media

Zelf ook aan de slag met

Wij doen dat door online marketing praktisch en toepasbaar te maken met onze bewezen ASAP-methode. We maken het voor jou inzichtelijk wat online marketing campagnes opleveren en zorgen voor Return on Investment. Meetbaar en resultaat gedreven.

Esmé Kruitwagen

Esmé Kruitwagen

Lovende woorden voor deze professionele maar persoonlijke organisatie. Wij wilden graag een eenvoudig beheersbare website. Binnen 4 weken was dit volledig naar wens geregeld.

Lichtgeluidhuren

Lichtgeluidhuren

Van 0 naar 100+ orders in 3 maanden met de inzet van Google Ads

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp

Hoe start je met Google Ads bij een webshop?

In het najaar van 2018 kwamen wij per toeval in contact met Anco van Vliet en Mitch van Giersbergen, oprichters van Luxonos. Een ambitieuze organisatie en zojuist winnaar geworden van een FD Gazelle Award voor een van de snelst groeiende bedrijven van Nederland. 

Luxonos wilde met de opgebouwde inventaris audiovisuele apparatuur gaan verhuren via de nieuw ontwikkelde website www.lichtgeluidhuren.nl. De website was zo goed als af en klaar voor lancering. Er was echter nog 1 belangrijke vraag:

Hoe start je met Google Ads bij een webshop?

De Case: Hoe zorgen we voor ROI met online marketing?

De aanleiding om met Converseon aan de slag te gaan is om de online marketing voor www.lichtgeluidhuren.nl op te zetten. Er is een grote investering gedaan in de ontwikkeling van de website en staat klaar om gelanceerd te worden. De website moet op korte termijn rendabel gemaakt worden en er moet gezorgd worden voor naamsbekendheid. Waar begin je dan?

In eerste instantie ligt de focus op Google Ads, Social Media Advertising en Conversieoptimalisatie. De belangrijkste doelstelling is om op korte termijn groei te realiseren van het aantal online conversies, zorgen voor een toename van bezoekers van de website en zorgen voor online presence door de inzet van Google Ads en Social Media Advertising. Later uitgebreid met Link-building.

Bij aanvang lag het aantal conversies tussen 0 – 0,5 per dag. Het doel was om dit zo spoedig mogelijk naar 1 conversie per dag te brengen.

Licht geluid huren case

De Oplossing: Creëer inzicht in data vanaf het begin

De eerste stap waarmee we www.lichtgeluidhuren.nl hebben geholpen is met het inzicht geven in hun eigen data. Instellingen en koppelingen realiseren naar Google Analytics & Google Tag Manager zijn voor ons standaard diensten die we leveren. Dit levert namelijk waardevolle inzichten op.

 

Om het bestelproces en de transactiedata te analyseren installeerden wij de Enhanced e-commerce module in Google Analytics. Via Google Data Studio werden de resultaten visueel gemaakt.

Een groot voordeel van Google Data Studio is de eenvoud in de manier van data delen. Het maakt het eenvoudig om analyses te maken en periodes met elkaar te vergelijken. Zo creëerden wij direct inzicht vanaf 0.

Bij het opstarten hebben we enkele essentiële vragen gesteld:
  • Welke producten verwachten we als hardlopers?
  • Op welke producten zit de hoogste marge?
  • Wat zijn USP’s?
  • Welke bezwaren nemen we weg voor bezoekers?
  • Wat is de conversiewaarde?
  • En last-but-not-least, wat mag de waarde van een campagne zijn?

Vervolgens zijn hierop de conversiedoelen afgestemd.

In de periode erna zijn we aan de slag gegaan met een uitgebreid zoekwoordenonderzoek. Dit met als doel nieuwe SEO kansen te signaleren en te benutten. De combinatie met SEA-activiteiten gaf extra inzicht in de interessegebieden van de doelgroep. Zo konden we slim gebruik maken van zoekwoorden waar op werd gezocht, maar wat geen resultaat opleverde in de webshop. In Google Data Studio hebben we inzichtelijk gemaakt wat hiervan de belangrijkste resultaten waren en vervolgens terug laten komen in de zoekresultaten

Het Resultaat: Van 0 naar 100+ orders in 3 maanden met de inzet van Google Ads

Door de verkregen inzichten uit de data en door de uitgevoerde stappen zijn fantastische resultaten voor lichtgeluidhuren.nl gerealiseerd. Het aantal transacties en tevreden klanten blijft toenemen. En dat is waar het uiteindelijk allemaal om draait!

  • Van 0 tot meer dan 100 transacties in 3 maanden tijd.
  • Geen 1, maar gemiddeld 2,5 transacties per dag in 3 maanden tijd.
  • Toename van het aantal gebruikers met 533%
  • Meer dan 100 nieuwe telefoongesprekken
  • Meer dan 200 nieuwe accounts aangemaakt
  • De chatfunctie op de website is meer dan 170 keer gebruikt
  • M.n. transacties uit de getargete locatie
  • Inzicht in zoektermen met en zonder resultaat
  • Inzicht in alle stappen van het bestelproces
  • WooCommerce omgeving is gekoppeld aan Facebook Shop, Facebook Business Manager en Instagram

 

Zelf ook aan de slag met

Wij doen dat door online marketing praktisch en toepasbaar te maken met onze bewezen ASAP-methode. We maken het voor jou inzichtelijk wat online marketing campagnes opleveren en zorgen voor Return on Investment. Meetbaar en resultaat gedreven.

Anco van Vliet, <br> Oprichter Luxonos, Lichtgeluidhuren.nl en RentFx

Anco van Vliet,
Oprichter Luxonos, Lichtgeluidhuren.nl en RentFx

Het team van Converseon is erg professioneel. Geven goede tips en helpen ons bedrijf te laten groeien.
De webshop is gekoppeld aan Facebook Shop, Facebook Business Manager en Instagram. In 3 maanden zijn we gegroeid van 0 naar 100+ transacties.