Skip to content

House of Nutrition

Een ijzersterk merk in voedingssupplementen
en fitness accessoires

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp

Uitdaging

Vanaf 1 januari 2018 is House of Nutrition het overkoepelend orgaan van zeven ijzersterke merken in de branche van (sport)voedingssupplementen en fitness accessoires binnen de Benelux: M Double You, Performance Sports Nutrition, MP3 Drinks, First Class Nutrition, Nutrend, Vitargo en Scitec Nutrition. Het merk is bekend om zijn uitgebreide assortiment aan voedingssuplementen en sponsoring van de De Sterkste Man van Nederland, Mike’s Gym, Badr Hari en Glory Kickboxing.

Responsive House of Nutrition

Slimme producten, die allemaal in eigen huis zijn ontwikkeld. Sinds begin 2018 heeft Converseon samen met House of Nutrition gewerkt op het gebied van digital marketing.  De vraag was om de merkpropositie en de website naar een hoger niveau te brengen. Een online experience waarbij inspiratie en conversie centraal staat. Dat is gelukt.

Merken House of Nutrition

Oplossing

De oplossing voor House of Nutrition lag in de bundeling van de krachten. De vraag was op welke manier de producten elkaar gingen versterken, rekening houdend met het gevaar van kannibalisme. En belangrijk, hoe past dit binnen de groeiambities van House of Nutrition?

Via een keywordanalyse, data-inzichten, inzet vanuit House of Nutrition met Google analytics hebben we allereerst gekeken naar de contentbehoefte van klanten en deze doorvertaald naar user stories. Op basis van een nieuwe merkpropositie en huisstijl hebben we gezamenlijk en stapsgewijs samen met de klant de online marketing (SEO / SEA en Conversie-optimalisatie) uitgevoerd.

Resultaat

House of Nutrition is uitgegroeid tot een top 5 speler in de Benelux met een volwaardige webshop. De shop maakt winst, heeft groeipotentie en het aantal online bestellingen is significant verhoogd. Het biedt de basis voor de internationale ambities van de toekomst. Als online marketing partner van House of Nutrition kregen we de vrijheid te bepalen hoe wij de conversie en de merkbekendheid kunnen verhogen. Structureel stappen maken. Zoals House of Nutrition het zegt: Start here, end stronger!

Houseofnutrition-supplementen

Zelf ook aan de slag met

Wij doen dat door online marketing praktisch en toepasbaar te maken met onze bewezen ASAP-methode. We maken het voor jou inzichtelijk wat online marketing campagnes opleveren en zorgen voor Return on Investment. Meetbaar en resultaat gedreven.

Max Koopman

Max Koopman

Converseon heeft ons geholpen met de online marketing strategie. Dit vormde de basis voor het succesvolle bedrijf dat we elke dag verder uitbouwen.