Skip to content

Lichtgeluidhuren

Van 0 naar 100+ orders in 3 maanden met de inzet van Google Ads

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp

Hoe start je met Google Ads bij een webshop?

In het najaar van 2018 kwamen wij per toeval in contact met Anco van Vliet en Mitch van Giersbergen, oprichters van Luxonos. Een ambitieuze organisatie en zojuist winnaar geworden van een FD Gazelle Award voor een van de snelst groeiende bedrijven van Nederland. 

Luxonos wilde met de opgebouwde inventaris audiovisuele apparatuur gaan verhuren via de nieuw ontwikkelde website www.lichtgeluidhuren.nl. De website was zo goed als af en klaar voor lancering. Er was echter nog 1 belangrijke vraag:

Hoe start je met Google Ads bij een webshop?

De Case: Hoe zorgen we voor ROI met online marketing?

De aanleiding om met Converseon aan de slag te gaan is om de online marketing voor www.lichtgeluidhuren.nl op te zetten. Er is een grote investering gedaan in de ontwikkeling van de website en staat klaar om gelanceerd te worden. De website moet op korte termijn rendabel gemaakt worden en er moet gezorgd worden voor naamsbekendheid. Waar begin je dan?

In eerste instantie ligt de focus op Google Ads, Social Media Advertising en Conversieoptimalisatie. De belangrijkste doelstelling is om op korte termijn groei te realiseren van het aantal online conversies, zorgen voor een toename van bezoekers van de website en zorgen voor online presence door de inzet van Google Ads en Social Media Advertising. Later uitgebreid met Link-building.

Bij aanvang lag het aantal conversies tussen 0 – 0,5 per dag. Het doel was om dit zo spoedig mogelijk naar 1 conversie per dag te brengen.

Licht geluid huren case

De Oplossing: Creëer inzicht in data vanaf het begin

De eerste stap waarmee we www.lichtgeluidhuren.nl hebben geholpen is met het inzicht geven in hun eigen data. Instellingen en koppelingen realiseren naar Google Analytics & Google Tag Manager zijn voor ons standaard diensten die we leveren. Dit levert namelijk waardevolle inzichten op.

 

Om het bestelproces en de transactiedata te analyseren installeerden wij de Enhanced e-commerce module in Google Analytics. Via Google Data Studio werden de resultaten visueel gemaakt.

Een groot voordeel van Google Data Studio is de eenvoud in de manier van data delen. Het maakt het eenvoudig om analyses te maken en periodes met elkaar te vergelijken. Zo creëerden wij direct inzicht vanaf 0.

Bij het opstarten hebben we enkele essentiële vragen gesteld:
  • Welke producten verwachten we als hardlopers?
  • Op welke producten zit de hoogste marge?
  • Wat zijn USP’s?
  • Welke bezwaren nemen we weg voor bezoekers?
  • Wat is de conversiewaarde?
  • En last-but-not-least, wat mag de waarde van een campagne zijn?

Vervolgens zijn hierop de conversiedoelen afgestemd.

In de periode erna zijn we aan de slag gegaan met een uitgebreid zoekwoordenonderzoek. Dit met als doel nieuwe SEO kansen te signaleren en te benutten. De combinatie met SEA-activiteiten gaf extra inzicht in de interessegebieden van de doelgroep. Zo konden we slim gebruik maken van zoekwoorden waar op werd gezocht, maar wat geen resultaat opleverde in de webshop. In Google Data Studio hebben we inzichtelijk gemaakt wat hiervan de belangrijkste resultaten waren en vervolgens terug laten komen in de zoekresultaten

Het Resultaat: Van 0 naar 100+ orders in 3 maanden met de inzet van Google Ads

Door de verkregen inzichten uit de data en door de uitgevoerde stappen zijn fantastische resultaten voor lichtgeluidhuren.nl gerealiseerd. Het aantal transacties en tevreden klanten blijft toenemen. En dat is waar het uiteindelijk allemaal om draait!

  • Van 0 tot meer dan 100 transacties in 3 maanden tijd.
  • Geen 1, maar gemiddeld 2,5 transacties per dag in 3 maanden tijd.
  • Toename van het aantal gebruikers met 533%
  • Meer dan 100 nieuwe telefoongesprekken
  • Meer dan 200 nieuwe accounts aangemaakt
  • De chatfunctie op de website is meer dan 170 keer gebruikt
  • M.n. transacties uit de getargete locatie
  • Inzicht in zoektermen met en zonder resultaat
  • Inzicht in alle stappen van het bestelproces
  • WooCommerce omgeving is gekoppeld aan Facebook Shop, Facebook Business Manager en Instagram

 

Zelf ook aan de slag met

Wij doen dat door online marketing praktisch en toepasbaar te maken met onze bewezen ASAP-methode. We maken het voor jou inzichtelijk wat online marketing campagnes opleveren en zorgen voor Return on Investment. Meetbaar en resultaat gedreven.

Anco van Vliet, <br> Oprichter Luxonos, Lichtgeluidhuren.nl en RentFx

Anco van Vliet,
Oprichter Luxonos, Lichtgeluidhuren.nl en RentFx

Het team van Converseon is erg professioneel. Geven goede tips en helpen ons bedrijf te laten groeien.
De webshop is gekoppeld aan Facebook Shop, Facebook Business Manager en Instagram. In 3 maanden zijn we gegroeid van 0 naar 100+ transacties.