Skip to content

Ritswand

Binnen 3 maanden 137% meer gekwalificeerde leads!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
0 %
Stijging websitebezoekers
0 %
Stijging gekwalificeerde leads

Ritswand: een innovatieve, milieubewuste organisatie met enorme potentie

Ritswand BV is een innovatieve organisatie. Milieubewust, groen en ontzettend ambitieus. De Ritswand is één van de kanshebbers in de race voor de Blue Tulip Awards 2020. Deze award is speciaal voor innovators, het opbouwen van krachtige samenwerkingen en het stimuleren van baanbrekende innovatie. De ritswand maakt kans op de prijs in de categorie ‘Living & Working’. 

Ritswand wil in al haar activiteiten een fundamentele bijdrage leveren aan het realiseren van de basisprincipes van de Circulaire Economie. Met de Ritswand – ook wel de Zipperwall genoemd – is er een circulair alternatief voor systeem- en gipswanden.

Handig weetje: voor de Ritswand kun je subsidie aanvragen vanwege de herbruikbaarheid van de wanden!

Tekst gaat verder onder de video

Zipperwall is uniek. Uniek omdat zij het patent hebben om wanden aan te sluiten via een ritsconstructie én omdat de wanden eenvoudig herbruikbaar zijn. Logisch, want door de ritsconstructie is het niet nodig om wanden te slopen en kunnen wanden zelfs meegenomen worden zodra je verhuist met je organisatie. Bijkomend voordeel is dat de wanden binnen een mum van tijd opgezet zijn. 

De aanleiding: Ritswands’ potentieel benutten met online zichtbaarheid

De aanleiding om met Ritswand samen te werken was tweeledig: wij hadden net getekend voor ons nieuwe pand aan de Flevolaan en wilden een afgesloten vergaderruimte creëren (ideaal met de Ritswand natuurlijk), en Ritswand wilde beter gevonden worden. Twee Weesper bedrijven die elkaar met hun expertise konden helpen, top!

De case voor Ritswand voor online marketing is voor ons klassiek: 

‘We willen online actiever worden en ik merk dat sinds vorig jaar ik ineens veel minder bereik heb. Nu hoor ik dat Linkedin de algoritmen veranderd heeft en wellicht dat jij hiermee kan helpen. We hebben leadgeneratie via Leadinfo, maar waarschijnlijk moeten we ook weer wat met Google Adwords doen. Je hoort het al ik heb er geen verstand van :-)’

Let’s go! 

De oplossing: een multichannel marketingstrategie voor een continue leadstroom. 

De doelstelling van Ritswand om een fundamentele bijdrage te leveren aan een circulaire economie, omarmen wij natuurlijk van harte. Om Ritswand en Zipperwall de zichtbaarheid te geven die zij verdienen, hebben wij een multichannel marketingstrategie opgezet. Uiteraard aan de hand van ons ASAP model.  

De letterlijke opdracht was om meer kwalitatieve leads – of anders gezegd: potentiële klanten – te genereren. De 3 concrete doelen van Ritswand:

ASAP Methode
  1. Gezonde groei van de organisatie  
  2. Meer online naamsbekendheid verwerven en zichtbaar zijn op social media
  3. Een continue stroom aan potentiële klanten 

In een beknopt strategisch plan van aanpak zijn gezamenlijk de verschillende online marketingkanalen bepaald om de doelgroep te benaderen. Met 4 verschillende campagnes richten we ons op de verschillende fasen van de customer journey: See – Think – Do – Care: 

  • See: met de reeds bestaande content werden oriënterende bezoekers getarget die nog niet bekend waren met de producten van Ritswand. Hiervoor werden video’s gepromoot via LinkedIn om op te vallen. Daarnaast zijn we direct gestart met merknaamcampagnes. De uitdaging zat hierbij in de gekozen naam: Ritswand of Zipperwall? Richten we ons op Nederland of richten we ons internationaal? Belangrijkste les: focus en wees eenduidig in de communicatie!
  • Think: hierbij richten we ons op de doelgroep die al interesse heeft getoond, maar op zoek is naar extra informatie over de producten van Ritswand. Dat kan bijvoorbeeld door het laten zien van een brochure of een whitepaper. Om deze te downloaden laat een nog onbekende bezoeker zijn contactgegevens achter, waardoor je in contact kunt komen met de potentiële klant. 
  • Do: de bezoeker aanzetten tot actie. We ‘retargetten’ bezoekers met Google Display Campagnes. Deze bezoekers zijn al eerder op de website geweest en hebben hun (latente) behoefte kenbaar gemaakt. Door gerichte banner-campagnes te gebruiken brengen we de producten van Ritswand nogmaals onder de aandacht. Super effectief en bovendien tegen een relatief lage prijs per click (CPC). 
  • Care: Ritswand maakte al gebruik van Leadinfo. Door Leadinfo te koppelen aan de campagnes kregen we direct inzicht in de prestaties van de online marketing campagnes. Via Leadinfo is het mogelijk om jouw Google Ads account te koppelen zodat je de herkomst van de lead kunt herkennen. Dat is handig, want zo weet je naar welke informatie de bezoeker gezocht heeft. Door dit te koppelen aan de juiste organisatie hoef je niet meer koud acquisitie te voeren, maar kun je gericht leads benaderen!
Het resultaat: koud bellen is verleden tijd, en een continue stroom aan kwalitatieve leads

Voordat we startten met online campagnes hebben we een 0-meting uitgevoerd. Ritswand had nog geen eenduidige benadering van prospects. Dat werd bemoeilijkt door de Corona-pandemie. Logisch, want ten tijde van Corona pak je wellicht meer aan dan normaal. 

Ook typisch Ritswand: dankzij een slimme luchtfilteringinstallatie wordt de lucht ververst in afgesloten vergaderruimte. Ze spelen slim in op de situatie en proberen van de nood een deugd te maken.

Inmiddels wordt er gericht geacquireerd door leads te kwalificeren van Marketing Qualified Lead tot Hot Prospect. Dat komt de opvolging voor verkoopgesprekken ten goede.  

Essentieel daarvoor is inzicht in data. We creëerden inzicht vanaf het moment dat de activiteiten werden gestart, zodat we objectief resultaten konden monitoren van onze inspanningen. 

Behaalde doelen die voor Ritswand bijdragen aan succes:

  • Het aantal website bezoekers is gestegen met 795%. De stijging in websitebezoekers komt voort uit de omnichannel strategie waarbij organische zoekresultatenbetaalde advertenties (Google en LinkedIn) en social media werden ingezet
  • Een significante stijging op merknaam Ritswand en Zipperwall, belangrijke zoekwoorden zoals Ruimte-in-ruimte, kantoorwanden plaatsen, etc. Ritswand verschijnt met deze zoekwoorden op de eerste pagina in Google, waardoor het makkelijker en beter gevonden wordt door (potentiële) klanten
  • Er is inzicht in de belangrijkste doelen zoals: Demo aanvraag, Contactformulieren, E-mails en Telefoongesprekken
  • Een gericht marketing-sales proces, want er is inzicht welke bedrijven de website bezoeken 
  • Als klap op de vuurpijl: het aantal gekwalificeerde leads is gestegen met 137%!

Inmiddels is de samenwerking voor onbepaalde tijd verlengd. De website wordt verder geoptimaliseerd voor conversie en processen worden verder geoptimaliseerd. Ritswand is een prachtig bedrijf, met een uniek product en enorme potentie. Zo bouwen we gezamenlijk verder aan mooie resultaten en een circulaire economie. Wij zijn succesvol als onze opdrachtgevers succesvol zijn. Wat is er nou mooier dan dat? 

Ben je benieuwd naar hoe jij jouw online marketing activiteiten naar the next level kan brengen? We denken graag mee over kansen die voor het grijpen liggen!  Vul het onderstaande formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. 

Andere cases

Onze diensten

Meer weten over de kansen van Leadinfo?

websites en webshops
Data Driven Marketing
Karen van Wees

Data Driven Marketing: de kansen van Leadinfo

Om jouw aantal gekwalificeerde leads te laten groeien is data driven marketing essentieel, alleen blijft het vaak vaag. Wat betekent het voor jou? En hoe kun je Data Driven Marketing effectief inzetten? In deze blog meer.

Lees verder »
Hans Kok

Hans Kok

Founder Ritswand BV

Converseon is resultaatgericht en dat merkten we al gauw in onze online zichtbaarheid. Dat belooft wat voor de toekomst!