Skip to content

TKB

In 6 maanden 2300 nieuwe leads met behulp van online leadgeneratie

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
0 %
Return on investment
0
Leads uit
Leadinfo
0 %
Succesratio
afspraak tot deal
0
Nieuwe volgers online community

De aanleiding: continu verbeteren van het verkoopproces

TKB, of Trust Krediet Beheer, is van origine een incassobureau. Inmiddels zijn zij uitgegroeid tot full service credit management dienstverlener met ca 300 mensen in dienst. Van “stoffig incassobureau” is hier totaal geen sprake. Het kleurrijke kantoor aan de Amsterdamse Zuidas met uitzicht op Schiphol in Amsterdam kenmerkt de dynamische bedrijvigheid. Het toont een sterk merk met een heldere identiteit en straalt de kwaliteitsbelofte uit waar TKB voor staat. 

De organisatie dankt haar succes aan de menselijke factor en hands-on mentaliteit. TKB laat zich leiden door de wisselende behoefte van de klant. Gericht te werk gaan en continu ‘Kaizen’ verbeteren om zo écht waarde kunnen toevoegen. 

Tot voor kort was TKB traditioneel marketing en verkoop gericht. Aan (online) marketing en leadgeneratie werd eigenlijk niet gedaan want ‘het ging al jaren goed’ en ‘TKB werd toch wel gevonden’. 

En eerlijk is eerlijk, het ging ook goed met TKB. Juist vanuit het perspectief om continu te verbeteren werd dit project gestart want het ging goed, maar wellicht kon het nog beter. De uitdaging lag er om ook intern te laten zien dat de combinatie van online leadgeneratie en verkoop elkaar wel degelijk versterkt.

De oplossing: van koud bellen naar gericht acquireren.

Om online leadgeneratie te optimaliseren werden wij ingeschakeld. De letterlijke opdracht was om meer kwalitatieve leads – of anders gezegd: potentiële klanten – te genereren. De 4 concrete doelen van TKB:

  1. Het werven van nieuwe klanten en leads
  2. Meer online naamsbekendheid verwerven
  3. Online zichtbaar zijn en beter gevonden worden in zoekmachines
  4. Inzicht krijgen in data en websitebezoekers
ASAP Methode

In een strategisch plan werden verschillende middelen betrokken om de 4 gestelde doelen te bereiken. De belangrijkste acties die werden uitgestippeld om te komen tot succes waren gebaseerd op een multi-channel strategie:

  • zoekmachine optimalisatie (SEO), om hoger in de zoekresultaten van Google te komen;
  • zoekmachine adverteren (SEA), voor een grotere naamsbekendheid en directe zichtbaarheid bij de doelgroep;
  • conversie optimalisatie (CRO), om uit hetzelfde aantal bezoekers op de website meer klanten te halen;
  • tijdelijke ondersteuning op locatie waarbij online leadgeneratie geïmplementeerd werd, terwijl er snel met het team van TKB geschakeld kon worden. 

Voordat we startten met online campagnes hebben we in samenwerking met de marketing en sales manager de KPI’s (Key Performance Indicators) afgestemd. Deze indicatoren zijn randvoorwaardelijk om maandelijks de resultaten en prestaties te kunnen meten. We creëerden inzicht vanaf het moment dat de activiteiten werden gestart, zodat we objectief resultaten konden monitoren van onze inspanningen. 

Zo was een vooraf bepaalde KPI het aantal gekwalificeerde leads dat binnenkomt in combinatie met de waarde die deze vertegenwoordigd. Aan de hand hiervan bepaalden we hoeveel leads er daadwerkelijk nodig waren om te komen tot succes. 

Daarnaast zijn we gestart met het inzetten van Leadinfo. Leadinfo is een leadgeneratie-software die AVG-proof bedrijven herkent die op jouw website zijn geweest. Een enorm waardevolle tool om meer gekwalificeerde leads te genereren, omdat je zo gericht kunt acquireren. Het is een gegeven dat normaal gesproken ca 2 tot 4% van de websitebezoekers direct converteert. Met de inzet van Leadinfo creëerden we inzicht in de overige 96% websitebezoekers! 

Het resultaat: koud bellen is verleden tijd, en een ROI waar je u tegen zegt

Door hoger in Google te verschijnen, beter in beeld te zijn bij de doelgroep en inzicht te hebben in wie de bezoekers zijn, heeft TKB nu het heft in handen. Op basis van data wordt continu geoptimaliseerd, en met gericht werk kunnen ze écht waarde toevoegen voor de (potentiële) klant. 

Enkele behaalde doelen die voor TKB bijdragen aan succes:

  • Een significante stijging op belangrijke zoekwoorden zoals credit management software en credit management detachering. TKB verschijnt met deze zoekwoorden op de eerste pagina in Google, waardoor het makkelijker en beter gevonden wordt door (potentiële) klanten
  • Het aantal website bezoekers is gestegen van 8.000 naar 13.000 per maand (62,5%)
  • De stijging in websitebezoekers komt voort uit organische zoekresultaten, betaalde advertenties (Google en LinkedIn) en social media
  • Er is inzicht in de belangrijkste doelen zoals: Demo aanvraag, Contactformulieren, E-mails en Telefoongesprekken
  • Er is inzicht welke bedrijven de website bezoeken 
  • Als klap op de vuurpijl: een Return on Investment van 547%! 

Een ROI van 547% betekent dat TKB de investering in online marketing al bijna 5,5 keer heeft terugverdiend!

De samenwerking duurt voort, met succes. Na het verbeteren en optimaliseren van de website zijn we gestart met E-mailmarketing & Automation en Social media marketing & Advertising. Zo bouwen we verder aan de positieve resultaten van TKB. Wij zijn succesvol als onze opdrachtgevers succesvol zijn. Wat is er nou mooier dan dat?

 

Ben je benieuwd naar hoe jij jouw online marketing activiteiten naar the next level kan brengen? Neem contact met ons op en we denken graag met je mee over kansen die voor het grijpen liggen! 

Daniëlle Man

Daniëlle Man

Marketing Coördinator TKB

Professioneel, digital minded en fijn om mee samen te werken; dat is Converseon! Ik ben Converseon zeer dankbaar voor de ondersteuning en verfrissende ideeën.