Skip to content

Wat kun je NU online doen tijdens Corona?

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp

De impact van Corona op onze samenleving en economie is groot. Wat de gevolgen zullen zijn op de lange termijn is nog een vraagteken, maar we weten zeker dat we op korte termijn allemaal moeten schakelen. 

In dit artikel delen we een aantal tips over wat je nu online kunt doen als ondernemer om negatieve effecten van de Corona-crisis te minimaliseren. Kostenbewust en efficiënt. Wellicht kun je zelfs kansen pakken. Zoals Winston Churchill zei:

‘Never waste a good crisis’

Optimaliseer je systemen
Waren je afzetkanalen vooral offline? Heb je alleen een fysieke winkel? Dan is nu de tijd om nieuwe afzetkanalen te onderzoeken.

Investeer de tijd die vrijkomt in het neerzetten van een goede contentstrategie, in zoekmachine optimalisatie of optimaliseer je website. 

Ben je nog onbekend online? Kijk eens op websites als FrankwatchingInternet Marketing Unie of Competence Factory. Je kunt vaak al gratis je basiskennis updaten. En heb je de smaak te pakken, dan kun je snel een online training volgen die bij je past. 

Ook wij geven in samenwerking met Competence Factory trainingen. Hier zie je welke onderwerpen wij behandelen. Boek je via ons? Dan krijg je 20% korting!

Breid je afzetkanalen uit
Bedenk welke relevante kanalen je (nog meer) kunt inzetten. Het inzetten van nieuwe kanalen kan er voor zorgen dat je de risico’s beter kunt spreiden. Het helpt je bovendien om meer leads te genereren. 

Als voorbeeld nemen we restaurants: websites van restaurants zijn normaal gesproken een platform om informatie te verschaffen over openingstijden en het menu. Vanwege de Coronacrisis mogen er geen gasten meer op locatie ontvangen worden, dus kiezen veel restaurants ervoor om met afhaalmogelijkheden te werken. Een aanpassing op de website met bestel- en betaalmogelijkheden stelt restaurants in de gelegenheid om toch in nieuwe vorm de zaken door te zetten. 

Voor Patisserie Boom hebben we binnen 1 werkdag zijn afzetkanaal online uitgebreid. Op www.patisserieboom.nl kan je nu direct online bestellen!

Lokale advertentiecampagnes
Is jouw winkel nog open, maar komen er geen klanten meer over de vloer? Met zogenaamde hyperlocal advertentiecampagnes bereik je mensen die in jouw directe omgeving zitten. We zijn op dit moment aan huis gebonden en als we de deur uit gaan is de afstand die we afleggen beperkt. 

Een hyperlocal campagne brengt jouw winkel, assortiment of aanbieding onder de aandacht bij mensen die bij jou in de buurt zijn. Zorg er uiteraard wel voor dat je jouw gasten of klanten verantwoord ontvangt.

Beloon loyale klanten
Wat doe je voor de periode na Corona? Houd voor de lange termijn rekening met een heropleving van de vraag. Het is belangrijk om je loyale klanten te herkennen en te waarderen. Beloon en bedank ze voor hun loyaliteit om de warme relatie te behouden en onderhouden. 

Tot slot, ook Converseon biedt hulp aan ondernemers in nood. Heb jij behoefte aan ondersteuning bij bovenstaande punten? Of zoek je een andere snelle oplossing? Kijk hier hoe wij jou verder kunnen helpen of neem contact met ons op via onderstaande button.

Nog geen reacties, laat hieronder je reactie achter.


Laat je reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

zestien + 8 =

Geschreven door:

Max van Ginkel

Max van Ginkel

Max is volop bezig met zijn studie Bedrijfskunde. Converseon biedt hem de mogelijkheid om naast zijn studie alle ins en outs van het vak online marketing te leren. Hij kan geen dag zonder te hebben gelachen en zou in de toekomst nog een keer een verre reis willen maken.

Gerelateerde blogs

Onze diensten